יום רביעי, 23 באוקטובר 2019

סתיו אלרומי


מתי הוא מתחיל? עם הופעתה של העננות הגבוהה, אי-שם בראשית אוקטובר. ומתי מסתיים? עם בוא החורף לקראת סוף נובמבר... קצר אך עז, עשיר בצבע בשמיים ממעל ובאווירה בארץ מתחת.

היות והמקום מרוחק יחסית מהים, מעטים הם ימי הגשם הסתוויים, יתכנו שנים בהם ימאנו להגיע. ואם כבר באים, הרי שלעתים קרובות יגיחו דווקא מכיוון המדבר, רכובים על לחות טרופית שפלשה מדרום לאורכו של הבקע. 
ואף שהמשקעים מועטים האווירה הכללית שונה בתכלית מזו הקייצית. הימים יבשים ונעימים, מחופים שמי תכלת צלולים. מפעם בפעם תפלוש עננות גבוהה, והיא תעניק עתה לרקיע נופח עמוק ואינחופי. השתברות קרני שמש על עבים כבדים (המתפתחים בשעות הצהריים ונמוגים עם בוא ערב) תצבע את המרחב כולו בגוונים עזים.
הלילות קרירים. יש וטמפרטורת המינימום תצלול מתחת לעשר מעלות צלזיוס, ולקראת סוף עונת המעבר עד נקודת הקיפאון ועוד פחות. הימים חמימים יחסית, אך נשובי רוחות קלילות-קרירות. הבוקר מאחר להגיע, הערב מקדים לפלוש. 
אדמת הבור עודנה חרבה, אבל אי-פה אי-שם תעוטר בסתווניות התשבץ הנאות. עדרי הבקר כילו את שארית הצמחייה העשבונית וגילחו את עצי החורש מלמטה. היער נפתח, חללו נפער, קרני שמש זהובות מפלחות את המרחב הקריר עם אור ראשון ובאור אחרון. 
ויש גם בקרים של ערפל הררי אלפיני בניחוח שאין בושם שידמה לו, כזה שמזמין את משכים-הקום לשאוף אוויר עוד ועוד עד להתפקעותן של ראותיו. 
היישוב עצמו עתיר עצי מחט צפוניים אשר אינם מתרשמים מהסתיו, אך מנוקד גם נשירים ממינים שונים ששלכתם מפארת את סביבתם באדום ובזהוב. אזי תחופה רצפת הגנים והמשטחים הדשואים חופת עלי שלכת; אלו ירשרשו בצליל רך ונעים לכל משב רוח אקראי או מדרך כף רגל.

כך הוא הסתיו האלרומי. הנה כמה תמונות סתוויות שצילמתי בנייד בדרך אגב:










 
 





















תגובה 1:

  1. תענוג לקרוא אותך!
    אני יכול לדמיין את עצמי שם...
    תודה - גם על הרשימות בפיסיקה.

    השבמחק